Wednesday, 1 December 2010

விமான ஓட்டியின் நகைச்சுவைகள்


ஒவ்வொரு விமான ஓட்டியும் பறப்புக்களின் பின் விமானத்தில் உள்ள குறைபாடுகளைப் பதிவு செய்து குறிப்பு சமர்ப்பிக்க வேண்டும் விமானத்தைப் பழுது பார்ப்பவர்கள் அதற்குரிய திருத்த வேலைகளைச் செய்தபின் பதில் குறிப்பு எழுத வேண்டும். இதில் சில நகைச்சுவை கலந்தவையாக இருக்கும் அப்படியுள்ள சில:
(P - விமானியின் குறிப்பு; S - பழுதுபார்த்தவரின் குறிப்பு)

P: Left inside main tire almost needs replacement.
S: Almost replaced left inside main tire.

P: Test flight OK, except auto-land very rough.
S: Auto-land not installed on this aircraft.

P: Something loose in cockpit.
S: Something tightened in cockpit.

P: Dead bugs on windshield.
S: Live bugs on back-order.

P: Autopilot in altitude-hold mode produces a 200 feet per minute descent.
S: Cannot reproduce problem on ground.

P: Evidence of leak on right main landing gear.
S: Evidence removed.

P: DME volume unbelievably loud.
S: DME volume set to more believable level.

P: Friction locks cause throttle levers to stick.
S: That's what they're there for.

P: IFF inoperative.
S: IFF always inoperative in OFF mode.

P: Suspected crack in windshield.
S: Suspect you're right.

P: Number 3 engine missing.
S: Engine found on right wing after brief search.

P: Aircraft handles funny.
S: Aircraft warned to straighten up, fly right, and be serious.

P: Target radar hums.
S: Reprogrammed target radar with lyrics.

P: Mouse in cockpit.
S: Cat installed.

P: Noise coming from under instrument panel. Sounds like a midget pounding
on something with a hammer.
S: Took hammer away from midget.
Post a Comment

Featured post

உலக கடலாதிக்கப் போட்டியில் விமானம் தாங்கிக் கப்பல்கள்

விமானம் தாங்கிக் கப்பல்கள்  என்பன பல போர்விமானங்கள் நிறுத்தக் கூடிய பாதுகாப்பான இடத்தையும் அவை பறக்கக் கூடிய ஓடுபாதையையும் கொண்டிருக்கும்...